Market Samurai - powinieneś go mieć

Narzędzie do analizy, dzięki któremu Twoja praca stanie się łatwiejsza

Jak zacząć ?

Tworzenie projektów w MS

Początki używania tego narzedzia bywają trudne.

więcej

Słowa kluczowe

Jakie słowa są popularne ?

Wykorzystanie narzędzi Gogole na swój sposób.

więcej

Analiza konkurencji

Co robi moja konkrencja ?

Praktyczna wiedza o działaniach innych na Twoim rynku.

więcej

Analiza konkurencji

Pozycjonowanie z uwzględnieniem konkurentów w branży

Punktem wyjścia do analizy konkurencji jest zakładka Seo Competition. Pozwala ona na sprawdzenie wszelkich, moim zdaniem niezbędnych rzeczy, które pomogą przy analizie konkurencji.

Opis ekranu Seo Competition: * Off Page - sprawdzanie danych związanych z posrzeganiem witryny przez wyszukiwarkę
* Domain Pge (DA) - wiek domeny
* Page Rank (PR) - wskaźnik Prage Rank domeny
* Google Index Count (IC) - liczba podstron zaindeksowanych w Google
* Page Backlinks (BLP) - liczba backlinków prowadzących do strony
* Domain Backlinks (DLP) - liczba backlinków prowadzących do całej domeny (bez linków wewnętrznych)
* Page .edu/.gov Backlinks (BLEG) - liczba backlinków pochodzących z domen o rozszerzeniach .edu, .gov.v * DMOZ Directory (DMZ) - czy strona jest obecna w katalogu DMOZ


* On Page - sprawdzanie danych zwiazanych z budową witryny
* Keyword in Title? (Title) - czy strona posiada słowo kluczowe w znaczniku "Title"
* Keyword in URL? (URL) - czy w nazwie domeny znajduje się słowo kluczowe
* Keyword in Description (Desc) - czy w sekcji "Description" znajduje się słowo kluczowe
* Keyword in Header Tag (Head) - czy słowo kluczowe znajduje się w nagłówkach strony (H1, H2 itd...)
* Google Cache Age (CA) - jak dawno Google przeindeksował stronę (w dniach)


* Add custom URLs - pozwala na wstawienie adresów internetowych witryn, które chcemy dodatkowo porównać (z reguły Nasze strony)
* Export - eksport danych np do Excela

Na keranie mamy dostępne dodatkowe opcje: * Backlink Source - źródłem naszych linków jest Yahoo Site Explorer albo MajesticSeo w zależnosci od wyboru * Type of Backlink - typ pokazywanych linków zwrotnych (External) lub wewnętrznych (Internal) lub wszystkie razem (Total) * Max Backlinks - wielkiego wyboru nie ma - maksymalnie można analizować 1000 linków

Uwaga: przy analizie MajesticSEO należy posiadać przynajmniej darmowe konto na MajesticSEO. Dane w programie są wyświetlane za pomocą API z MajesticSEO, które jest zaimplementowane przez autorów oprogramowania.

Po naciśnięciu Generate Results program dokona wstępnej obróbki danych i wyświetli je w formie tabeli. Po wyświetleniu danych na uwagę zasługuje mały trójkącik (proszę przyjrzeć się drugiemu ekranowi poniżej). Dzięki temu możemy dokonać analizy 1000 linków zwrotnych w podziale na PageRank oraz na AnchorText. Po wciśnięciu któregokolwiek z tych przycisków program dokona (po kilku minutach) obróbki zebranych danych i wyświetli je posegregowane. Przedstawiony ekran pokazuje wykonaną analizę zarówno dla wartości PageRank jak i AnchorText.

Uwaga: od dnia 19 listopada 2011 wszelkie funkcjonalności oparte o interfejs YAHOO zostały zastąpione interfejsem MajesticSEO. Dzięki temu narzędzie jest szybsze :) Tak więc poza żródłem linków nic się szczególnie nie zmieniło.